luni, 11 februarie 2013

ODA EUROPEI SI E(U)ROILOR EI !

   În afara de mersul la biserica, ne-am pricopsit si cu "obligaţia" ca duminica de duminica, sa-l ascultăm pe preşedintele ţării aducand, printre sughituri, odă Europei si e(u)roilor ei.
   Asta s-a intamplat si ieri...pe la pranz, cand Traian Basescu si-a făcut apariţia pe micile ecrane:
  "Hai sa stăm la un pahar de vorba..." pare ca ar fi spus preşedintele ţării la începutul discursului sau. În zi de duminica si la ora aceea nici nu putea fi vorba despre altceva...decat despre un "paharel"...mai mult ca sigur pe jumatate plin cu whisky, dupa "pohta" prezidentiala. Ieri paharul cu whisky din discursul prezidential a fost bugetul Uniunii Europene pentru 2014-2020, pe care tocmai in consumase! Oh...! Scuze ! Il negociase !Ne-am obisnuit ca dupa ce fiecare dintre noi ducem "bucatura" la gura, sa apara pe micul ecran presedintele, care ca un adevarat cunoscator in materie, ne ajuta sa intelegem si sa vedem partea plina a paharului. Cum s-a luptat domnia sa cu contribuabilul european pentru a obtine cat mai multa licoare in "paharutul" romanesc. Printre rasete si glumite, printre etichetari comice si seriosi termeni economici, timp de o ora, a incercat sa ne lamureasca; cat de bun negociator este, ca a facut totul, ca a obtinut tot ce se putea obtine, chiar daca in sustinerea acestor ziceri, compara mere cu pere sau gheata cu whisky, aratandu-ne doar partea plina a paharului.
Premierul spune ca paharul in noiembrie, la intrarea in negociere, numai ca pofticios, presedintele l-a injumatatit, cedand astfel mai multe miliarde promise.
  Consumator, presedintele se uita la cat i-a ramas in pahar: "Am castigat 18%"...Ne-am umplut de bani! Iar noi,"analfabetii" si politicienii "dezamagiti", care n-au negociat in viata lor "decat functii in partid" ar trebui sa le "multumim", sa le sarutam mainile si talpile, bogatilor Europei care in bunatatea lor "doneaza" bani. Sa zicem mersi ca dupa ce am indraznit sa punem la indoiala legitimitatea presedintelui, tot am primit...,atat cat am primit. Sa spunem "bogdaproste", ca altfel nemultumitului i se ia darul ! Asta-i oda pe care ne-ndeamna presedintele sa o aducem Europei si e(u)roilor ei !
N-am sa cad victima  "flecarelelor de tata" si nici glumitelor bune de servit mai degraba la birt la o tuica mica, ale lui Traian Basescu, ce-si prezinta " succesurile" obtinute in batalia cu mai marii Europei, dar n-am sa cad nici in patima politica ce l-a cuprins pe premier, aratand cu degetul catre cele 9 miliarde ce le-am fi putut obtine in plus...Pana la urma sumele nu sunt foarte importante atata vreme cat gradul nostru de absorbtie este cel care este. Daca banii obtinuti sunt multi s-au putini vom vedea in functie de cat vom fi in stare sa cheltuim pe ceea ce ne-am angajat ca facem. Numai ca atunci cand vine vorba de conditiile de acordare a acestor fonduri, aici cred ca "mare negociator" si-a cam dat cu stangu-n dreptu'.
De fapt Romania prin reprezentantul ei in Consiliu, a fost obligata sa accepte atat cat in marinimia ei, Europa, a fost dispusa sa ii acorde. Si-atunci care-i marea arta a negocierii cu care se impauneaza presedintele? Mila? Sau slugarnicia ?
Diversiunea discursului si imbrobodirea generala consta in faptul ca ceea ce am primit nu meritam. Iar daca nu meritam de ce suntem dezamagiti ?
Suntem...pentru ca in realitate Romania s-a transformat, datorita slabei absorbtii a fondurilor alocate, dintr-un aspirant la sprijinul financiar al Europei, intr-un contributor net la bugetul comunitar. Iar pentru acest dezastru in absorbirea fondurilor cat si pentru blocarea programelor de finantarea sunt vinovate guvernele portocalii sustinute de presedinte.
P.S. Enigma eterna a Caprei: "Ce sunt: animal sau pozitie ?" se pare ca a fost dezlegata de catre presedinte in timpul acestor dure negocieri: "Pozitie de negociere !"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu